Nutsondersteuning
De klantenservice voor uw energiezaken
Nutsondersteuning is de klantenservice voor uw energiezaken. Wij bieden consumenten, die last hebben van ongewenste telefoontjes over hun energiezaken en onnodige kosten maken door een overstap, hulp in de vorm van nutsondersteuning. Als bondgenoot staan we naast u en helpen we u met onafhankelijk advies en ondersteuning. Indien u via ons overstapt en een opzegboete ontvangt van uw huidige energieleverancier, vergoeden wij tot € 1.000,- van deze boete (met een limiet van € 500,- per aansluiting. De productvoorwaarden van de Compensatie Opzegvergoeding zijn hierop van toepassing).
Telefonisch en via e-mail krijgt u van ons hulp en advies bij al uw energiezaken. Dit kan bestaan uit alle informatie rondom de keuze voor een energieleverancier of het annuleren van een energieovereenkomst. Het doel is onder andere het voorkomen van onnodige kosten als gevolg van een nadelige of ongewenste overstap naar een nieuwe energieleverancier. Om dit doel te bereiken verwachten we dat u ons blijft informeren wanneer er veranderingen in uw situatie plaatsvinden wat betreft uw nutsvoorzieningen. Sluit u een nieuw energiecontract af, neem dan direct contact met ons op. Zo heeft u een vast en onafhankelijk aanspreekpunt om de juiste keuze te maken.
Onze werkzaamheden bestaan uit vier onderdelen
Wij bieden twee pakketten aan: Nutsondersteuning Standaard en Premium. Afhankelijk van uw pakketkeuze bieden we één of meer van onderstaande ondersteuningsopties aan.
1. Klantenservice: een vast en onafhankelijk aanspreekpunt
2. Ongewenste overstap-preventie
3. Onafhankelijk energieadvies
4. Compensatie van de opzegvergoeding
Hieronder kunt u lezen wat de vier werkzaamheden van Nutsondersteuning Nederland inhouden.
1. Klantenservice: een vast en onafhankelijk aanspreekpunt
Krijgt u ongewenste telefoontjes? Heeft u vragen over uw termijnbedrag? Heeft u een eindafrekening gekregen waar u vragen over heeft? Wij staan elke werkdag voor u klaar om uw vragen omtrent energiezaken te beantwoorden. Omdat wij niet in dienst van een bepaalde energieleverancier zijn, kunnen wij u volledig onafhankelijk adviseren.
We hebben de kennis in huis om u goed te woord te kunnen staan over al uw energiezaken. Bereikbaarheid, menselijk contact en de juiste expertise zijn hierbij heel belangrijk voor ons. Bij Nutsondersteuning Nederland houden we niet van lange wachttijden en chatrobots. Als bondgenoot staan we naast u en helpen we u met onafhankelijk advies en ondersteuning.
Benieuwd wat dit voor u betekent? Neem contact op met onze klantenservice
2. Ongewenste overstap-preventie
Wanneer u vaak wordt gebeld door diverse callcenters en/of energieleveranciers, kunt u het overzicht kwijtraken van wie u nou echt heeft gesproken. Vandaag wordt u gebeld door een nummer uit Den Haag, morgen door iemand uit Amsterdam. Ze zeggen allemaal dat ze bellen met een beter aanbod of dat er iets fout is gegaan met uw energieovereenkomst. Doordat ze best veel informatie van u hebben, over uw persoonsgegevens bijvoorbeeld, kan dit best verwarrend zijn.
Op een gegeven moment weet u niet meer wie u aan de lijn heeft en wie u kunt vertrouwen. Een ongewenste overstap, met alle financiële gevolgen van dien, is dan snel gemaakt. Wij willen ongewenst overstappen voorkomen. Dit doen we door u tijdig advies te geven en u te helpen om energieovereenkomsten, die u bent aangegaan en die nadelige gevolgen voor u kunnen hebben, te annuleren.
Voorkom ongewenst overstappen
Wij geven u de juiste informatie, telefonisch of via onze nieuwsbrieven, waardoor u zo’n ongewenste overstap niet hoeft te maken. Mocht het zo zijn dat u wel een energiecontract heeft afgesloten, maar dit liever niet wilde, dan adviseren we u om binnen de wettelijke bedenktijd contact met ons op te nemen. Wij kunnen u helpen met het alsnog annuleren van de overeenkomst en zo de ongewenste overstap voorkomen.
3. Onafhankelijk energieadvies
Wij helpen graag met het maken van de juiste keuzes als het gaat om uw energieovereenkomst. Dit kan zowel bij een overstap naar een nieuwe energieleverancier als door een verlenging bij uw huidige leverancier. Bij het sluiten van een nieuwe energieovereenkomst is het belangrijk om met onderstaande drie punten rekening te houden.
1. Tarieven gas en stroom
De energiemarkt is continu in beweging. Doordat de huidige gas- en stroomprijzen aanzienlijk hoger zijn dan voorgaande jaren, is het extra belangrijk om de juiste keuze te maken. Het kan u op jaarbasis behoorlijk wat geld opleveren. Energietarieven variëren behoorlijk tussen energieleveranciers.
2. Vaste leveringskosten of vastrecht
De vaste leveringskosten voor energie zijn een soort van abonnementskosten voor het afnemen van energie, bijvoorbeeld administratiekosten. Dit zijn kosten die onafhankelijk zijn van de hoeveelheid stroom en/of gas die u van een energieleverancier afneemt. Vaste leveringskosten variëren tussen energieleveranciers.
3. Opzegboete
Bij de overstap naar een nieuwe energieleverancier let u op vaste leveringskosten en de gas- en stroomprijzen. Daarnaast is het belangrijk om te weten of uw nieuwe leverancier een opzegvergoeding heeft. Uw oude aanbieder kan namelijk een opzegboete in rekening brengen op het moment dat u een contract tussentijds opzegt.
4. Compensatie van de opzegvergoeding
Op het moment dat u een contract tussentijds opzegt, moet u vaak een opzegvergoeding of overstapboete betalen. Heeft u een energieovereenkomst afgesloten en recht op een opzegvergoeding? Wij helpen u graag met het aanvragen van deze boetevergoeding bij de nieuwe energieaanbieder. Heel veel mensen denken dat dit automatisch gaat, maar dit is vaak niet het geval. U moet vaak zelf deze handelingen uitvoeren, zodat u recht heeft op de vergoeding. Dankzij onze expertise weten we hoe u uw aanvraag moet indienen om geen geld mis te lopen.
Boetevergoeding tot € 1.000,- per klant
Ook bij een overstap via Nutsondersteuning Nederland kan uw oude leverancier een opzegboete in rekening brengen. Heeft u recht op een opzegvergoeding, dan helpen we u bij de aanvraag. De mogelijkheid bestaat dat wij een opzegboete vergoeden wanneer u aan de productvoorwaarden Compensatie Opzegvergoeding van Nutsondersteuning Nederland voldoet. De productvoorwaarden die hiervoor gelden, zijn opgenomen in de bijlage die u heeft ontvangen bij de overeenkomst. Of u recht heeft op de compensatie kunt u teruglezen in uw nutsondersteuning overeenkomst of bij aanvraag van uw nutsondersteuning offerte.
Benieuwd wat dit voor u betekent? Neem contact op met onze klantenservice